29 октомври 2014 г.

Смърдящите социални кампании на "OCB"

Играчите в тютюневия бизнес стават все по-нагли. Пример за това е кампанията на OCB, известна марка за листчета за ръчно свиване на цигари, която се "грижи" за езиците на потребителите си използвайки лепило, което е 100% натурална африканска акация. С други думи - листчетата ни са много био, еко и безвредни... 

Явно обаче тази грижа за безвредността на продуктите не е достатъчна. Налага се нов подход, който да подръпне други струни у сърцето на потребителя. 

Родопско село...Училище...Реставрация...


Най-новите пачки с листчета OCB са всъщност социална кампания, в която пушачите са призовани към действие "Заедно да възродим едно българско училище", докато плюнчат с език поредната си цигарка. Демек колкото повече пушите, толкова по-добре, защото подпомагате българското училище. Доста нелепо, не мислите ли?


Тази кампания за мен лично има по-лош вкус и от Арда качак. Познавам добре лъжите за филтрите от ново поколение и леките тънки и дълги цигари за жените-пушачи, BTL игрите, които те карат да се чустваш специален, да демонстрираш статус и самочувствие, накратко - всички рекламни трикове да се ангажират максимален брой млади хора в насърчаване на поведение, което вреди на тях и на другите около тях. 

Нещата обаче засмърдяват здраво когато се използват мними социални каузи и ценности, за да се пробутва продукт и стил на живот, който е доказано вреден! 

НЕКА СЕ ЗНАЕ: България е на първо място в ЕС по смъртност от инсулти, инфаркти и рак и на второ място по брой на хора, които пушат ежедневно, като пред нас е единствено Гърция! Повече от половината български мъже (55,3%) и всяка трета жена (35,3%) на възраст от 35 до 44 години пушат ежедневно цигари.

Международна статистика показва - една година след въвеждането на пълната забрана за тютюнопушене на закрити обществени места, броят на инфарктите при пушачи и непушачи намалява с 20 процента.

Всъщност на Запад OCB стигат доста далеч с провокативен и дори перверзен тип реклами, странно как в България се показват като "социални". Ето няколко примера:




ИЗВОД: Рекламите на цигари и съпътстващи продукти трябва да се ограничат и регулират, а държавата следва да вложи средства в здравни образователни програми с акцент върху здравословните навици, природосъобразно хранене, спорт и психо-емоционално здраве на подрастващите и младите хора. Всичко останало ще смърди и в буквален, и в преносен смисъл!

2 коментара:

  1. Интересна гледна точка. Искам да те упрекна в някои от мотивите ти, но ми се струва безсмислено. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Направи го или замълчи завинаги! :-)

    ОтговорИзтриване