В новата реклама на Canon няма фотоапарати, но има нещо много повече. Верни на старата максима "Ако искаш да построиш кораб, не започвай да караш хората да събират дъски, да разпределяш работата и да даваш заповеди. Вместо това ги научи да копнеят за огромното и безкрайно море", световноизвестният бранд Canon находчиво се сближава с аудиторията си, създавайкии преживяване чрез гледане, а преживяването винаги е лично. “No one sees it like you”.
Концепцията е сходна на кампанията на Getty Images "85 Seconds":
Сюжетната линия, която се ползва е добре известна: житейски образи, обединени във времева линия и обобщени от глас зад кадър и/или силен слоган. Очевидно е, че живеем във времена, в които "думите скриват, а образите разкриват". Затова все по-често ще срещаме визуално доминирани реклами, за сметка на чисто текстови рекламни решения.
Да си припомним и думите от Библията от Глава 1 на Книга на Еклесиаста:
8. За всяка работа се иска труд; човек не може всичко да изкаже; око се не насища от гледане, ухо се не напълня от слушане.
9. Каквото е било, пак ще бъде, и каквото се е правило, пак ще се прави - няма нищо ново под слънцето.
10. Случва се да казват за нещо: "виж, на, това е ново"; но то е било вече през вековете, що са били преди нас.
От Canon mного ми харесва ей това - https://www.youtube.com/watch?v=KAi2QIq1SUs. Не само, че показват островите на Гърция, а самия подход да показват различни неща снимани с фотоапарата.
ОтговорИзтриванеПо сходен начин GoPro рекламират камерите си. Характерно при тях е, че показват по ектремни преживявания.