10 август 2014 г.

Марките, които никога няма да видите на българския пазар

В България макар да се псува твърде често и да се харесват мръсни вицове, по отношение на марките продукти се проявява неочаквана консервативност. Има брандове, които никога няма да имат успех на българския пазар. Ето няколко примера, които едва ли ще успеят да бъдат погледнати с добро око от потребителите у нас. 

Френска автентична и натурална козметика със звучното и недвусмислено име LAINO. Вие бихте ли мазали лицето си с козметика с такова име?




Подобно на LAINO, реномираната китайска марка O HUI също предлага висококачествени продукти за лице. O HUI се грижи за белотата на вашата кожа...



Модната марка DEEBA може би има шанс за българския пазар предвид на двойното значение на израза, от една страна като одобрение, но от друга като категорично отхвърляне.



Варшавската пекарна PUTKA също няма големи шансове за налагане на родния пазар на хлебни и сладкарски изделия...



Всичко това звучи смешно и неловко, но в маркетинга междуезиковите и междукултурните разлики трябва да се отчитат. Един от най-популярните примери в това отношение е марката джипове от 90-те години на 20-ти век MITSUBISHI PAJERO, които решават да стъпят на латионоамериканския пазар. Оказва се обаче, че думата "pajero" е нецензурна и означава "човек, който мастурбира", което е недопустимо за модел на джип, които адресира именно млади мъже. Поради тази причина моделът се появява на пазара в испаноговоряшите страни под името "Montero".


А вие сещате ли се други подобни брандове? Споделете ги с нас! Групата на "Най-свежите реклами" в Facebook. :)

1 коментар:

  1. Относно Laino, да бих мазала лицето си с козметика на марката, защото името й не ми пречи. Даже вече използвах техен продукт и написах ревю за тях: https://ecocosmetics.blogspot.bg/2016/09/laino-shampoo-shower-gel-citrus.html

    ОтговорИзтриване