9 февруари 2014 г.

Любовта в киното - кадри от филма «Адам женится на Еве»

Съветската филмова класика "Адам се жени за Ева" (1981) с Елена Циплакова и Александър Соловьов в главните роли и режисьор Виктор Титов представя любовта чрез необичаен сюжет, сонети от Шекспир и музикален аранжимент. Мнозина зрители от по-възрастното поколение винаги ще помнят великолепната режисура, пластичността, психологизмът, честността, прямотата и душевната щедрост на актьорската игра



Сонет 102

Обичам — моят вид не го издава.
Обичам, но да крия съм готов.
Търгува този, който възхвалява
богатствата на своята любов...




Сонет 116

Не съм аз, който ще поставя спънки
пред брака на възвишени души.
Но може ли любов със сметки тънки,
готова свят съюз да разруши!
О, не! За мен е любовта маяк,
за да не губим вярната посока;
звездата пътеводна за моряк –
високо в свода и с цена висока.
Не е тя кукла на конци в ръцете
на времето – макар че то коси
и сочни устни, бузи и коси!
До свършека ще властва тя, помнете!
            Ако греша – тук нищо няма смисъл,
            ни някой любил е, ни аз съм писал.

Ето как изглежда Елена Циплакова днес

Няма коментари:

Публикуване на коментар