8 юли 2019 г.

Как се рекламира насърчаване на раждаемост?



Ето как "го правим" в България. 

Кампанията е събрала редица важни организации, медии и публични личности - Филипс Авент, БиТиВи Медия Груп, Ачибадем Сити Клинк, Ути Бъчваров, Иван Лечев, Теди Кацарова и дори Светия Синод на БПЦ. Каузата е сериозна и важна, но изпълнението е под въпрос. Изображенията са комиксови и неподходящи - угрижен сперматозоид и яйцеклетка, която държи тиган с пържени яйца... Извод: "Много баби, хилаво дете", както е българската поговорка.




Обичайният за текстовата част на рекламната комуникация призив към действие (Call to action) в българския език често звучи фамилиарно и възприемащият посланието "Направи го сега" или "Създай живот" може с право да попита Какви сте вие, че да ми говорите на "ти"?

И ето как "го правят" в Дания. 

През 2014-та раждаемостта в Дания бележи рекордно ниски нива за 27 годишен период. За да адресират този проблем по творчески начин от туристическата компания Spies Travel предлагат на датчаните да резервират романтичен градски уикенд с апела "Направете го за Дания"/ "Do It For Denmark". Според проучвания датчаните правят секс 46% по време на ваканция и почивни дни, отколкото у дома и 10% от датските деца за заченати по време на ваканция или почивни дни.  От Spies Travel не спират дотук, а предлагат на своите клиенти специална "Овулационна отстъпка" и ако успеят да докажат, че са заченали по време на почивката, печелят безплатни консумативи за бебе за 3 годишен период! 







Вместо заключение, препоръка

Една кампания за насърчаване на раждаемостта в България би могла успешно да се съчетае с туристическия бранш и решаването на актуалните му проблеми с имиджа, посещаемостта на курортите и нивата на цените. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар