28 септември 2014 г.

Марките, които никога няма да видите на българския пазар - част 2

Историята за марките, които никога няма да видите на българския пазар продължава. Днес ще се спрем на една от най-известните трибуквени думи в българския език, която се появява в някои западни реклами.

На първо място е офтамологичнят център с наименование Kurwa Eye Center и техният призив към клиентите "Write about your best Kurwa experience". 



Ако се чудите от какво се нуждаете, немската комания за здравен туризъм "Die neue kur" ви предлага недвусмислен трибуквен отговор :)


А вие сещате ли се други подобни брандове? Споделете ги с нас! Групата на "Най-свежите реклами" в Facebook. :)

6 септември 2014 г.

Какво пият в Сибир - чай или бира?



Дэвид Духовны представил себя русским
Фото: А. Астахов / Ведомости
Дейвид Духовни се снима в реклама на сибирска бира в разгара на конфликта между Украина и Русия. Рекламният клип със слоган „Имате с какво да се гордеете!” е дълъг 2,5 минути и в него се засягат темите за националната култура и носталгията по родината. Духовни е с еврейски корени от Източна Европа и предците му напускат Украина преди революцията през 1917 г. В рекламата актьорът разсъждава какъв би могъл да стане в Русия, ако прадядо му не беше емигрирал - актьор, космонавт, балетмайстор, хокеист, а може би изследовател на Арктика или музикант в култовата рок-група Машина Времени. Руските медии съобщават, че бюджетът на проекта е около $1,5 млн, от тях $500 000 за сценарий и производство и $1 млн. — хонорар за Духовни. Продуцентите споделят, че са обмисляни варианти вместо Духовни да бъдат поканени Венсан Касел, Джони Деп или Ди Каприо.


Същевременно марката "Сибирский гостинец" публикува хумористична реклама-отговор на тази с Дейвид Духовни, в която играе чернокожият актьор Андрю Нджогу, разказвайки какви преимущества е получил след като е заминал да учи в Русия, докато в САЩ щеше само да слуша рап и да се снима пред чужди коли.


Така или иначе рекламата с участието на Дейвид Духовни стъпва на вече позната и използвана схема в рекламата на спиртни напитки. През 2011 г. известният американски киноактьор Уилям Дефо се снима в реклама на Jim Beam, в която основната тема също е "какъв бих бил, ако...".



3 септември 2014 г.

Внасящият смут окултист Ходоровски



Алехандро Ходоровски (Alejandro Jodorowsky) е внасящ смут драматург, режисьор, актьор, кукловод, писател, мим, лечител и култова фигура в модерното кино.  Роден през 1929 г. в Чили, в семейството на руски евреи – емигранти. В детството си е аутсайдер, а със съзряването си се увлича от поезията и театъра, учи психология и философия. Работи като клоун, като по-късно става театрален режисьор. През 1957 г. се захваща с кино и екранизира новелата на Томас Ман „Отделените глави” като Жан Кокто силно се впечатлява от филма и пише увертюра по него. Развивайки интереса си към сюреалистичното, заедно с Фернандо Арабал и Роланд Топор, през 1962г. създават движението „Panic Movement”. Сюреализмът и абсурдизмът им шокират публиката като филмът „Фандо и Лиз” (Fando y Lis, 1968) след премиерата си на филмовия фестивал в Акапулко е забранен в Мексико. 

Основна тема в творчеството на Ходоровски е инициацията. "Това, което интересува Ходоровски, не е достигането до инициацията като крайна цел, а всичко, което се случва по нататък с персонажите. Реалното им възмъжаване"

За филмите си той казва, че ги е направил "по същата причина, поради която хората употребяват халюциногенни вещества. Само че аз предпочитам да създавам това, което хората употребяващи такива вещества биха видели". 

Филмите му изобилстват от окултни елементи – символи, алхимически реквизит, човек без ръце, ритуали и т.н. Любопитен факт е, че българският режисьор Камен Калев ("Източни пиеси") го издирва в Париж и го снима в първата сцена от филма си „Островът“.



През 1973 г. Ходоровски получава финансиране от продуцента на „Бийтълс“ Алън Клейн да заснеме следващия си филм - „Свещената планина” по мотиви от незавършената сюреалистична новела на Рене Далмал „Планина Аналог” и произведението „Изкачване на планината Кармил” на средновековния християнски мистик Свети Йоан Кръстни (San Juan de la Cruz), която представялва систематично изучаване на аскетичния стремеж на душата, която търси съвършено единство, Бог, и мистичните събития, които я съпътстват. 

За създаването на „Светата планина” самият Ходоровски и целият му екип прекарват няколко месеца, затворени в къщата на режисьора, практикуващи духовни и мистични упражнения и употребяващи халюциногени. В главната роля Ходоровски играе алхимик, които повежда седем известни и богати хора, символизиращи седем от планетите – Венера, Марс, Юпитер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон, и съответстващи им на най-низките човешки страсти. И в този филм основна тема е инициацията, само че тук самият процес до достигането й е това, което филмът разглежда. 

„Поставял съм Хамлет много пъти, а Хамлет, той е просто един неприятен неврастеник, той никога не се променя. Съмнява се – през цялото време, до края, докато умре, все се съмнява. Дон Кихот, у Сервантес, си е Дон Кихот. Той никога не се променя. Тези герои са идентични и не се променят. А на мен ми се струва, че не трябва да е така. Ако бихте искали да направите някакво произведение, трябва да имате герои като вселената, които експлодират и растат“. Той показва ясно, че вижда и самия себе си в една подобна траектория. 

„Между онзи, който бях и който съм сега, лежат 1000 години!“, казва той. 



„Имам амбицията да живея 300 години. Няма да живея 300 години. Може би ще живея само още една. Но имам амбицията“.