29 юли 2014 г.

Азиатците в българските телевизионни реклами

В предишен пост ви представих няколко примера за рекламите на българско кисело мляко в Азия. Днес ще обърнем внимание на азиатците в българските телевизионни реклами. В новата реклама на "Кайма Колбасо" азиатци ни продават кюфтета. Както се казва, тръгнали са "на краставичар краставици да продават" :)


 

Рекламата на Кайма Колбасо напомня донякъде за успешната кампания на Банка ДСК преди години:

 

Най-свежите реклами за месец юли 2014

Най-свежите реклами за месец юли 2014 г. са:

1. Камиони Волво с братя Пулеви



2. Пиринско Ехо


3. Suite Hotel Sofia


Ето и най-свежите попадения от чуждестранните ТВ реклами през месеца: 

1. IKEA Beds


2.Always #LikeAGirl


3. Samsung vacuum cleaner



18 юли 2014 г.

Рекламите на българско кисело мляко в Азия

България е известна на запад със Стоичков, а на изток с киселото си мляко. Какви са рекламите на българско кисело мляко в тези далчечни части на света - Япония, Китай и Тайланд? 

Вижте сами!



Кисело мляко "МОМЧИЛОВЦИ" е на особена почит в милиарден Китай. Кампанията с Гергана Тодорова от Карлово се върти в Китайски ефир от началото на 2014 г.




В Япония вярват, че българите са вечно млади и живеят по 100 години, защото ядат кисело мляко.



В Тайланд млякото с български бактерии е извор на младост и красота.





На местния пазар не липсват ефектни BTL събития посветени на българското кисело мляко.




Следват непубликувани архивни реклами на кисело мляко с българска закваска, излъчени по френската телевзия през 1972 г., където българите са представени като див, степен народ, който обича да се весели и да язди коне. Общо взето близо до историческата истина :)




17 юли 2014 г.

Музика за един апартамент и шестима барабанисти



Музика за един апартамент и шест барабанисти е успешен късометражен филмов и музикален експеримент на Ола Симонсон и Йоханес Стярне Нилсон, които заснемат 6 човека, които музицират в различни помещения на обикновен апартамент, извличайки звуци и ритъм по неподозирани начини. Филмът има и номинация за Златна палма.


Не липсват и други свежи примери за нестандартно музициране. В Зеленчуковия оркестър от Виена свирят на зеленчуци, които си приготвят сами всеки път преди концерт, а след това готвят супа, с която нагостяват зрителите.




С това обаче не се изчерпват възможностите за музициране и звукоизвличане. Перкусионистът Хорхе Перез Гонзалес постига неподозирани върхове на таланта си вдъхновен от 4 големи седалищни мускула. В края на изпълнението зрителите разбират чии са задните части на живите барабани.





14 юли 2014 г.

Жените не могат да паркират, a мъжете мислят само за секс

Френската кредитна компания Cofidis залага на необичаен подход за борба с хорските предубеждения, включително и към финансовите кредити. 

Жените не могат да паркират, a мъжете не могат да готвят и мислят само за секс... 

Това са само някои от предубежденията, които френската рекламна агенция Herezie се опитва да преодолее с хумор и стил. Вижте как:




Client: COFIDIS
Title: Preconceptions Why
Agency: Herezie, France
Creative director: Andrea Stillacci
Art director: Nicolas Duménil; Jaques Denain; Remi Arnaud
Copywriter: Nicolas Duménil; Jaques Denain; Edouard Dorbais


Арно Брекер и чистото арийско изкуство

Арно Брекер е известен немски скулптор творил по времето на нацисткия режим, създател на множество статуи, с които се установява стандарт за "чисто арийско изкуство и естетика". Третият райх налага героичния, изчистен, монументален стил в скулптурата. Арно Брекер е работил в Баухаус, но е нагодил стила си и става любимият скулптор на Хитлер. Неговите масивни бронзови статуи на голи мъжки тела са поставени пред Райхканцлерството в Берлин по онова време.




В речта си при откриването на една художествена изложба през 1938 г. Хитлер казва: 

"Сила и красота са повикът на деня. Яснотата и логиката доминират в нашата културна битка. Художниците от този век трябва да отъждествяват себе си с века." Нацистката живопис не трябва да се занимава с анализ на личните интереси на художника, нито да експериментира със средствата. Нацистката живопис е ясна, директна и героична".







Самият Хитлер наричал Брекер "Нацисткият Микеланджело".

„Да общуваш с Хитлер бе истински празник. Умен, премерен и забавен. На моя 40-ти рожден ден той ми подари „скромно” имение за 800 000 марки. Днес този щедър и великодушен човек е обявен едва ли не за наместник на дявола”, спомня си Арно Брекер, въпреки безспорните доказателства за престъпленията към човечеството на нацистите. Какво обаче се случва с този своеобразен немски дух, който може освен да се види, но и да се усети в почти всички предметни артефакти от онова време - индустриален дизайн, автомобили, мода, архитектура, изкуство и дори начин на поведение и присъствие? 

Швайнщайгер и немският дух

Бастиан Швайнщайгер е германски футболист, роден на 1 август 1984 г., в който сякаш оживяват статуите на Брекер, особено след победата на германския отбор на финалите в Бразилия. Откъде идва тази симпатия към Германия и немското, ако не от архетипа на Свръхчовека, от осанката, жестовете и цялостното присъствие в пространството на същите онези качества характерни за конструиране на немската идентичност -  мрачност, последователност, директност, логика, героичност... Качества, които определено са преминали изпитите и обратите на времето и продължават уверено напред към бъдещето. 


Поглед

Излъчване 

Осанка

12 юли 2014 г.

Най-забележителната реч по време на фестивала Advertising Week Europe 2014

"Най-забележителната реч по време на фестивала Advertising Week Europe 2014" 

"Най-провокатовното копеленце в рекламата"

Боб Хофман със своята реч "Златната ера на глупостите" прави на пух и прах прогнозите на експертите в сферата на рекламата и маркетинг комуникациите. Стилът му на изразяване е впечатляващ, съчетавайки ирония, критично мислене, цинизъм и безкомпромисно назоваване на нещата такива каквито са, а не каквито ги виждат рекламистите, които непрекъснато творят заблуди, особено за онлайн маркетинга. Рекламата не е мъртва, независимо от самопровъзгласилият се елит от дигитални гурута ("bullshit artists") от социалните мрежи. "Всеки квадратен сантиметър от шибаната ни планета е покрита с реклама и тези шматки ни казват, че била мъртва." 

Вижте цялата реч тук:



Боб Хофман е известен рекламист, автор, консултант, критикар и блогър, изветсен като The Ad Contrarian. Автор е на "101 идеи против рекламата", която е световен бестселър на Amazon. Бил е шеф на Hoffman/Lewis advertising, една от големите независими агенции на запад, работил е с McDonald's, Toyota, Shell, Nestle, Chevrolet, Pepsico, Bank of America, AT&T. 


Няколко крилати фрази от Боб Хофман:

"Nobody really knows what "creativity" is. Every year thousands of people take a pilgrimage to find out. This involves flying to Cannes, snorting cocaine, and having sex with smokers."

"Marketers always overestimate the attraction of new things and underestimate the power of traditional consumer behavior."

"We don’t get them to try our product by convincing them to love our brand. We get them to love our brand by convincing them to try our product."


"As an advertising medium, the web is like communism. It's never very good right now, but it's always going to be great some day."

8 юли 2014 г.

Градушката в рекламите

Неприятното атмосферно явление, което се дължи на преохлаждане на кондензати във високите части на атмосферата се нарича със симпатичното и пoчти женско име Градушка. Малцина знаят, че съществува дори държавен орган посветен на това явление - Изпълнителна агенция Борба с градушките, но това е друга тема.

Ето как от Allianz тълкуват типичният български израз "Да не те е била Градушката?"



Дали наистина счупеното носи щастие?


6 юли 2014 г.

Пътуващият във времето Le Petit Théâtre Dior

 Le Petit Théâtre Dior е необичайна изложба от миниатюрни дрехи от колекциите на Кристиан Диор през годините, която бе представена в гр.Ченгду, Китай в края на месец юни. 

Името на изложбата е препратка към Le Petit Théâtre de la Mode, Малък театър на модата, организиран веднага след войната през 1945 г. и показващ 60 миниатюрни модели в 12 инсталации, като в една от тях манекените танцуват валс. 


"Апелът към малкото момиче във всяка една от нас е най-ефективният начин за промотиране на нов пазар като Китай, а освен това транспортирането е по-лесно. С изложбата марката Диор отива отвъд лукса в света на чистото изкуство,а от друга страна се позиционира като по-достъпна за широката публика", споделят организаторите. 

Силуетите, материите, вниманието към детайла и цялостното настроение на изложбата създават усещане за неповторимост и стил а ла Кристиан Диор.



"Във времена, в които всичко се прави от машини, шивашкото ателие трябва да бъде повече творческа лаборатория, отколкото фабрика за дрехи", споделя Кристиан Диор в своите мемоари.







Всички дрехи и детайли от Le Petit Théâtre Dior са изработени ръчно и в единствени екземпляри. 

5 юли 2014 г.

Искаш огън да ти дам

Панайот Панайотов...леко ретро, леко зловещо и леко психеделично, почти като във филм на Дейвид Линч, само че не е "Огън, следвай ме", а "Искаш огън да ти дам"...


Искаш огън да ти дам, спряла днес до мойто рамо.
Посегни, вземи сама, от сърцето ми голямо.
Посегни, вземи сама, виж го тръпнещо изгрява.
Нека в твоя ден голям моят огън да те сгрява.

Взела мойта топлина, тръгваш ти от мен далеч,
тихи стъпки на жена в моя сън ще идват вечер.
Взела мойта топлина, тръгваш ти от мен далеч,
тихи стъпки на жена в моя сън ще идват вечер.

Искаш огън да ти дам, запомни и знай тогава -
в този свят така голям любовта на огън става.

На на на на на на на, на на на на на на на на
На на на на на на на любовта на огън става.


Така по един неведом и странен начин идва ред на един Трик...


Има нещо...нещо странно,
чувство шесто - това за нас е малък изпит.
Малък изпит, нетипичен,
може би ние днес ще сме пълно шест?

Може би, може би, това тревожи ни
Може би, може би за две съдби!
Това е знак сега, че всичко става
малко и на шега...